Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
veris
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Wto 21:42, 24 Paź 2006 Temat postu: Zielarstwo |
|
|
Tyle jest mowy o hutnictwie...a co z zielarstwem?
Juz gdzies bylo to poruszane, ze w obecnym ukladzie nie oplaca sie zupelnie uprawiac ziol np. nasiona sa w sprzedazy w magazynie taniej niz mozna je uzyskac na plantacji.
Mnie osobiscie zainteresowal ten zawod jako swiezo upieczonego gracza. I co z tego, ze mnie interesuje skoro nie ma prawa bytu w tym swiecie? wiedomo, ze rezygnuje z pomyslu z bolem serca.
Gornictwo, hutnictwo i wyrabianie broni .. pieknie ale nie kazdemu to odpowiada.... a widze ze jest calkowita dominacja : /
Przeciez to by otwieralo zupelnie nowa galaz gospodarki - ziola potrzebne sa do robienia mikstur ale w momencie gdy sa szerokodostepne w magazynie nie ma potrzeby by zielarze istnieli : [
Koniec nieskladnych wynuzen. Mam nadizeje ze Bogowie wypowiedza sie dlaczego jest jak jest i czy moze byc inaczej :]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Morain
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Wto 22:37, 24 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Ale przeciez było powiedziane, że magazyny nie będą uzupełniane, więc wszystko sie zmieni i zielarstwo będzie opłacalne. Nawet w poprzedniej erze było - patrz przykład Karmazyna.
Na mrginesie zadam pytanie - czy sklep alchemika będzie traktowany tak jak magazyny - tzn. nie bedzie uzupełniany - bo chyba to jedyny sposób na opłacalność rozwijania alchemii. Inaczej mozna sprzedac tylko trucizny i antidota, a największy popyt jest na mikstury przywracające mana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Karmazyn
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Wto 23:28, 24 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Alchemik wogóle powinien być zlikwidowany kiedy zostanie oczyszczony, bo alchemia nigdy sie nierozwinie, co zaś tyczy sie zielarstwa to w tej erze niestety jak narazie jest nieopłacalne, ja już tylko tak z sentymeny troche popstrykam, ale chyba na górnictwo sie przerzuce bo ceny zół są koszmarne i nieidze kompletnie sie rozwijać, o mitrilu potrzebnym na rozbudowe farmy już niewspomne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
veris
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
Wysłany: Pią 18:39, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Powtorze sie, bo mnie boli...
To mala analiza rynku... druzgocaca dosc...
bardzo slaba mikstura z Illani; koszt przepisu 2000; Illani 1- koszt 114/jedna miksture, bez kosztu przepisu, a cena w alchemiku 20
slaba mikstuta z Nutari - koszt przepisu 4000; Nutari 2 => koszt 170x2=340/jedna miksture, bez kosztu przepisu, a cena w alchemiku: 40 !?
ktos powie - hoduj ziola zamiast kupowac hmmm pomyslmy
by uprawiac Ilani (najtansze i bez sprzetu) 20 mithrilu (4240zlota) za 1 (slownie jeden) kawalek ziemi na ktorym moza zasiac 1 paczke nasion ziola, a zebrac... udalo mi sie 13, jeszcze eksperymentuje... powiedzmy, ze moze sie udac 20 (widze ze dla drozszych ziol ten przelicznik staje sie jeszcze gorszy - na jedna paczke zasianej Dynallca dostalam JEDNO ziolo i nie sadze by dalo sie duzo wiecej bo raz mi juz uprawa uschla.. a teraz nie trzymalam jej duzo krocej.. zwazywszy ze trzeba 10 ziol by zrobic paczke nasion Dynallca obecny system gry przeczy elementarnym zasadom biologii tzn zbiera sie mniej niz sie sieje X_x)
a wiec zalozmy, ze zebralismy 20 ziol Ilani z czego 10 suszymy by odzyskac paczke nasion - zysk 10 ziol - po okolo 2 dniach oczekiwania bo ziola musza wyrosnac
pamietajmy o inwestycji 4240 na Jedno poletko z ktorego zbieramy co 2-3 dni 10 ziol skupowanych po 57
a gdzie ziola na mikstury?
hmmm 40 lat pozniej?
To wszsytko sprawia, ze alchemia jest abstrakcja - alchemik sprzedaje mikstury prawie szesciokrotnie taniej niz koszt wytworzenia (bez iwestycji w przepis) sic! - alchemia to drogie hobby sie staje tu!
a zielarstwo nie daje zadnych szans obnizenia kosztow wytworzenia mikstury - khe? - wrecz je podwyzsza....
Alchemik zabija potencjalnych magow-alchemikow dosc naturalna klase w jakimkolwiek systemie fantasy
Postuluje albo obnizenie kosztow wytworzenia mikstury ponizej 20 albo zliwkidowania alchemika albo ustalenia w nim odpowiednio wysokich cen.
Optymalnie byloby gdyby dzialal jak magazyn - czyli zeby mozna bylo do niego sprzedawac wytworzone mikstury i by nie byl uzupelniany... no ale rozumiem, ze to sfera marzen
Zielarstwo to sprawa jak rozumiem trudniejsza ale moze tez warto byloby cos z tym zrobic.
Nie kazdy ma ochote na postac biegajaca z mieczem czy toporem albo kilofem lub mlotem.... dajcie szanse subtelniejszym zawodom.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1
|
|